Guldtuben 2018

Torsdag, 1. februar 2018

GULDTUBEN INDTAGER ROYAL ARENA I 2018

Guldtuben er den årlige hyldest til Danmarks bedste digitale videoskabere på de sociale medier, og så skal rammerne være i orden. Derfor indtager arrangøren Splay Danmark igen i år Royal Arena i København med det storstilede awardshow. Det sker lørdag d. 22. september, hvor landets største indholdsskabere samles og bliver hyldet af brugerne med en lang række prestigefyldte priser. På kun tre år har Guldtuben formået at blive en af de helt store publikums- og mediebegivenheder i Danmark.

Sidste års helt store vinder blev Alexander Husum fra Randers, der blandt andet løb med den eftertragtede titel som Årets YouTuber.

"Sidste år i Royal Arena var helt forrygende. Salen var proppet med publikummer og Guldtuben viste så stor gennemslagskraft, at den absolut hører til på den helt store scene, når vi mixer det store awardshow med den rette vært, god underholdning, musik og prisoverrækkelser", siger Adrian Langer, direktør i Splay Danmark, der står bag det store awardshow.

Ligesom sidste år gælder det om at være hurtigt ude for at få de bedste pladser - og Splay giver i år en fin rabat til de 2000 første, der køber billet til Guldtuben 2018. Billetterne er sat til salg via Ticketmaster.dk

Det er brugerne der bestemmer vinderne

Som i de foregående år er det igen i år brugerne på de sociale medier, der skal stemme om, hvem der skal nomineres, og hvem der i sidste ende vinder de prestigefyldte priser. Hele proceduren vil snarest blive beskrevet på www.guldtuben.dk. Her vil det også fremgå hvilke priser, der skal uddeles i 2018, hvor Splay naturligvis har en del fornyelse i ærmet i takt med den rivende udvikling, der finder sted på de sociale medieplatforme. Man kan naturligvis også følge med på Facebook: 

Guldtuben i eksplosiv udvikling

Siden starten i 2015 har Guldtuben udviklet sig eksplosivt på alle parametre. Første år havde Guldtuben 544 publikummer på "Bremen" i København. I 2016 var der 1224 tilskuere i Det Kgl.
Teater, mens der sidste år var hele 9.100 tilskuere i Royal Arena. På de sociale medier blev der sidste år genereret flere end 14 millioner views på tværs af YouTube og Facebook i månederne op til, under og efter Guldtuben. På tv satte Guldtuben seerrekord på TV2 Zulu med over 140.000 seere mod 46.000 seere året før på TV3+. Successen på SoMe, i tv og live i Royal Arena underbygger, at Guldtuben på kun tre år har etableret sig som Danmarks største live awardshow. "Det er en fantastisk udvikling, Guldtuben har gennemgået. Hyldesten af de mange fantastiske videoskabere nåede sidste år ud til massivt flere danskere end året før, og den store succes i 2017 har betydet, at vi igen i 2018 serverer det store awardshow i Royal Arena. Interessen er støt stigende for både indhold og videoskaberne selv, der i dag bruges i mange sammenhænge, også af de mere traditionelle medier. De er et helt kuld af nye stjerner, og vi glæder os til igen at skulle hylde de bedste i landet ved Guldtuben 2018," siger Adrian Langer, direktør i Splay Danmark.