Royal Arena runder millionen
Royal Arena runder millionen
Blot små 20 måneder efter åbningskoncerten med Metallica runder Royal Arena i København gæst nummer 1 million. Det sker til den udsolgte koncert med Jeff Lynne’s ELO på søndag.
-Tallet taler for sig selv; Royal Arena er gledet naturligt og hurtigt ind på en fremtrædende og attraktiv position i det nationale kulturlandskab. Æren skal imidlertid sendes videre til de ekstremt dygtige danske arrangører, der hver dag knokler for at tiltrække musikkens meganavne og store sportsbegivenheder til København og Royal Arena. Deres indsats er i verdensklasse, siger Dan Hammer, administrerende direktør i Royal Arena og tilføjer:
-Ishockey VM i maj var en enestående og rentabel oplevelse for både by og arena, men den slags arrangementer kommer ikke til Danmark af sig selv. Jeg er sikker på, at begivenheden vil tjene som et positivt eksempel på, at det kan betale sig at investere ressourcer og økonomi i at tiltrække oplevelsesgæster.
Nøglen er et ekstremt varieret program
Med internationale supernavne som Depeche Mode, Kendrick Lamar, Sam Smith, Justin Timberlake, U2, Bon Iver og Paul McCartney på plakaten er det ikke overraskende, at folk valfarter til den smukke arena i Ørestad, der har plads til 16.500 gæster, men ifølge Dan Hammer er det kun en del af forklaringen:
-En af nøglerne til fremgangen er vores ekstremt varierede program med mange forskellige musikgenre, traditionel sport, E-sport, stand-up og fantastiske shows. Det glæder mig specielt, at vi har meget eftertragtede danske navne som eksempelvis Nephew, Anden og Lukas Graham på programmet.
Opbakning fra erhvervslivet
Det danske erhvervsliv har også taget godt imod arenaen, idet hele 125 virksomheder i dag er medlemmer af Audi Club, der er Royal Arenas kommercielle netværk.
-Vi er meget taknemmelige for erhvervslivets opbakning. På nær et helt nyt eksklusivt partnerskab med blot ni medlemmer har vi ikke flere kommercielle VIP-pakker at tilbyde det næste års tid. Vi har helt enkelt udsolgt, siger Dan Hammer.